Kalóziskola
A Karib-tenger kalózai - A Fekete Gyöngy átka

Bár A Karib-tenger kalózai csak egy mese, a filmkészítők a történeti hűséget olyan komolyan vették, hogy külön történészt szerződtettek a stáb mellé Peter Twist személyében. Elmondta, hogy az elásott kalózkincsekről szóló mesék csak a képzelet szüleményei. „A kalózok a zsákmány megszerzése után azonnal megosztoztak, aztán behajóztak egy viszonylag baráti kikötőbe, és nem mozdultak, amíg az egész pénzt el nem verték kártyára, italra, nőre. Mire kitántorogtak a kocsmákból, már nem volt mit elásniuk.” A stáb sokat tanult Twisttől, a színészeknek azonban az elméleti képzésen kívül gyakorlati oktatáson is rész kellett venniük, hogy elsajátítsák a kardforgatás művészetét. A több hetes tréninget a szakma nagy öregje, Robert Anderson vezetette, aki több mint ötven éve dolgozik vívómesterként, és már Errol Flynt is iskolázta, a „The Master of Ballantrea” vívójeleneteiben pedig a dublőreként dolgozott. Rush-ék valóságos kalóziskolát jártak ki, hogy megtanulják, miként kell bánni a legkülönfélébb vágó és szúrófegyverekkel, szablyákkal, vívótőrökkel, rövid kardokkal. Depp és Bloom viszonylag könnyű helyzetben volt: előbbi a Don Juan DeMarco forgatása előtt már alapos kiképzésen esett át, utóbbi nemrég fejezte be A gyűrűk ura forgatását, ahol ugyancsak alapos vívóoktatást kapott - éppen Robert Andersontól.
|